luni, 13 mai 2013

Si toata lumea doreste prieteni adevarati




       Pe unde te uiti, mai ales pe retele de socializare numai mesaje de genul: "m am saturat de prieteni care inca ma vorbesc pe la spate" ceea ce rezulta dintr-o astfel de afirmatie este ca prietenii adevarati ti-ar spune in fata adevarul.

       E interesant ca toti isi doresc acei prieteni adevarati.

       Dar interesant e ca atunci cand unul dintre persoanele care le cunosti incepe sa iti spuna adevarul din punctul lui de vedere, nici macar nu te opresti putin sa te gandesti daca este sau nu adevarat punctul lui de vedere, si incepi sa ripostezi.
       Incepi sa ripostezi printr-o atitudine de defensiva pentru ca cineva "se baga" prea mult in viata ta...
       Dar stai putin nu tu spuneai ca ai nevoie de oameni care sa iti   spuna adevarul in fata? Weeii, dar ai uitat un singur lucru, ca adevarul DOARE...

     Sti...? Este greu pentru o persoana sa spuna adevarul celeilalte, stiind ca aceasta isi va apara intr-o oarecare masura eul... si-l va proteja si astfel va fi indemnat sa ia o atitudine fata de prietenia respectiva, si de cele mai multe ori apar replici de genul : "nici nu ma cunosti" ; "cine esti tu sa spui asta" ; "nici nu stii cum sunt" ; "de ce te bagi in viata mea" .

      Replicile de genul acesta care nu au nici o argumentare care sa ateste faptul ca celalalt chiar greseste in ceea ce afirma si ca adevarul acestuia nu este subiectiv, dau astfel dovada ca acele adevaruri afirmate sunt intr-adevar adevarate.

      Si cum spuneam, este greu pentru o persoana sa spuna adevarul, stiind ca de cele mai multe ori va fi respins, dar ce este cel mai greu este sa accepti adevarul.  Eu stiu ca atunci cand am acceptat adevarul am avut de suferit. De ce? Am avut de luptat cu eul meu, cu imaginea mea de sine. Dar mai stiu inca un lucru ca adevarul pe care l-am acceptat de cele mai multe ori cu greu, m-a facut liber...

      Aleg sa spun adevarul in cele mai multe cazuri cand "relatia" imi permite, sau cand mi se cere.
      Dar cele mai multe ori cei care stiu adevarul despre ei insisi, care este dureros, se vor feri sa iti mai ceara si tie opinia, pentru ca ii mult prea dureros sa auda aceeasi realitate, astfel ca se vor feri de tine, se vor feri sa iti ceara sa ii confrunti cu adevarul pe care tu il vezi in ei...

      Ma bucur ca nu o fac, pentru ca dupa cum spuneam, este greu sa spui adevarul... Dar ma doare inima atunci cand le vad atitudinile lor...

      Aceasta problema cu privire la confruntarea unuia cu celalalt din perspectiva adevarului, este mult mai complexa decat pare si se transpune si pe verticala.

     Si prietene daca nu e asa spune-mi... Sunt sigur ca daca unui prieten care te cunoaste "mai putin" iti e greu sa marturisesti greseala, sau sa fii confruntat cu adevarul pe care acesta il are cu privire la imaginea ta, adevar care te incomodeaza, cu atat mai mult inaintea Aceluia care te cunoaste, si in fata Caruia esti gol si descoperit... tie iti va fi mult, mult, mai greu sa te lasi confruntat... De ce? Pentru ca Acesta te cunoaste cel mai bine... Daca tu iti aperi eul, in confruntarile cu oamenii, cu atat mai mult sunt sigur ca o o sa ti-l aperi in confruntarea directa cu Creatorul tau...


      Inca un aspect foarte interesant este ca acel care nu este pregatit sa primeasca un adevar ( care poate sa fie sau nu "adevarat" ) nu va fi gata nicidecum sa il spuna adevarul pe care il vede in raport cu ceilalti din jurul sau. Nu ii vorba ca nu vei avea prieteni, dar relatiile tale vor fi extrem de superficiale, pentru ca mereu te vei feri sa spui ce gandesti cu adevarat fata de cel de langa tine...

     Chiar daca "atacurile la persoana" sunt sau nu pe buna dreptate, si tu cauti pacea cu orice pret, nu vei face nimic altceva decat sa cauti sa pastrezi o minciuna care vine direct din iad !

      Voi alege sa spun mereu adevarul care desigur sub o atitudine contrara defensivei Eului, va fi evaluat de cel in cauza. Cat despre consecintele acestei atitudini, ma incred in Dumnezeu ca va purta de grija.

      Ce pot sa spun despre aceia care sunt confruntati,care nu dau explicatii, nici nu cauta sa te faca sa intelegi daca a fost argumentele pe buna dreptate bune sau nu, si se departeaza usor usor ?  Nu pot sa spun decat Aleluia!

De ce?

      Pentru ca nu imi doresc sa fiu inconjurat de astfel de oameni. Cu atat mai bine daca ei se departeaza dupa o astfel de confruntare.

      Alegerea mea pentru aceasta atitudine se regaseste in indemnurile din 1 Ioan capitolul 3 versetul 18 " Copilasilor, sa nu iubim cu vorba, nici cu limba, ci cu fapta si adevarul." Si voi alege sa slujesc chiar si atunci cand imi este refuzata slujirea, si voi rosti adevarul chiar si atunci cand usile-mi sunt inchise !

***

      Nu sunt nimic mai mult decat un vierme, un nenorocit care dupa cum spunea un frate, traiesc "zile de inchiriat". Iar acum mintea mea lupta cu "eul bun" care imi sopteste: "uite ce smerit esti tu... ce imagine corecta ai despre tine insuti" dar nu, nu ii dau credit. Intr-adevar nu sunt nimic mai mult decat un vierme. Un vierme de om, de care un Dumnzeu al schimbarii sa atins... Un Dumnezeu care inca zdrobeste in mine eul, prin Adevarul lui... un Dumnezeu care nu cruta eul. Cu atat mai mult, de ce l-as cruta eu?

      Stiu un singur lucru. Si il afirm cu toata responsabilitatea. In viata mea sunt multe, multe aspecte cu care sunt confruntat. Ii dureros, dar stiu ca au in vedere cresterea mea.

      Si cu aceasta ocazie, vin si iti fac o invitatie cititorule, atat timp cat ne cunoastem ( am vorbit cel putin o data cu tine :) ), vino si provoaca-ma, confrunt- ma!

      Am nevoie sa aud adevarul din perspectiva ta, nu pemtru ca eu imi modelez caracterul dupa vorbele oamenilor, ci din potriva dupa adevarul lui Dumnezeu, dar sunt mai mult decat constient ca Dumnezeu lucreaza prin oameni, prin tine prietene. De aceea simte-te liber sa imi spui:  "

      "Emi, vreau sa imi fac timp pentru o discutie cu tine. Vreau sa imi iau timp din timpul meu de jucat Counter Strike, Fifa, sau din timpul meu de vizionat Dexter, Doctor House si ce mai vrei tu sa adaugi. Vreau sa iti "reprosez" lucruri, si sa iti atrag atentia cu privire la unele aspecte."

      Vino cu observatii bine argumentate si sunt gata sa stam la discutii. Nu doar ca iti voi fi multumitor, ci iti voi ramane dator!
*** 
Ce o sa alegi? Durerea, zdrobirea eului?
O sa alegi sa intri in carapacea ta, protejandu-ti eul... Te asigur ca deja il protejezi si inaintea lui Dumnezeu!

      Dar o sa iti ia prea mult timp sa te gandesti la asta, asa ca o sa renunti, daca nu cumva deja ai reununtat sa mai citesti postul acesta care ti se pare prea lung, plictisitor, si prost redactat. "Acuzatii" pe care nu o sa le aduci pentru ca iti e greu sa rostesti adevarul."

Sa auzim de bine si astept confruntarea ta !




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu