miercuri, 5 septembrie 2012

Am nevoie de un om inviat ca sa imi adevereasca cele vesnice?


De ceva vreme tot privesc la o imagine pe care Isus o ilustreaza, si pe care Luca a pus-o pe paginile Evangheliei. Si anume imaginea bogatului din pilada cu Lazar, pe care o puteti gasi in capitolul 16 de la versetul 19.

Vreau mai intai de toate sa aduc aminte si sa mai precizez si eu o data ca nicidecum bogatul acela nu a ajuns in Locuinta mortilor, datorita faptului ca era bogat. Si nicidecum Dumnezeu nu ii condamna pe cei bogati. Din contra prin Pavel, Duhul Sfant ii da invatatura lui Timotei sa dea indemn bogatilor  "Îndeamnă pe bogaţii veacului acestuia să nu se îngâmfe şi să nu-şi pună nădejdea în nişte bogăţii nestatornice, ci în Dumnezeu, care ne dă toate lucrurile din belşug, ca să ne bucurăm de ele." (versetul 17 din 1 Timotei cap 6 )
 Dumnezeu insa uraste ceea ce se naste prin dorinta de a fi lacom in a te imbogati si iata tot in aceasta carte versetul 9 spune "Cei ce vor să se îmbogăţească, dimpotrivă, cad în ispită, în laţ şi în multe pofte nesăbuite şi vătămătoare, care cufundă pe oameni în prăpăd şi pierzare."

Deci Dumnezeu nu condamna bogatia, sau bogatul ci din contra dorinta patimasa de imbogatire care duce in ispita, pofte si pe alti la pierzare. Dar nu despre asta vreau sa discut.

In sfarsit omul nostru bogat din pilda ajunge in Locuinta mortilor sau Hades cum o mai numesc unii. (legat de aceasta o sa discut cu alta ocazie)

O data ajuns acolo, woooow!!!!! Dupa o viata indestulata in care nici pe departe nu s-a gandit sa isi faca mila de cineva ( in cazul acesta de saracul Lazar ) , chinuit fiind, CERE MILA ! Chinuit de vapaia din locuinta mortilor, la un moment dat renunta sa mijloceasca in a CERE MILA pentru el, (baiat bun as spune, macar acum lasa egoismul la o parte) si CERE MILA pentru casa tatalui lui, in care are 5 frati.

Si auzi la el : „Rogu-te, dar, părinte Avraame, să trimiţi pe Lazăr în casa tatălui meu căci am cinci fraţi, şi să le adeverească aceste lucruri, ca să nu vină şi ei în acest loc de chin.”

Hopaaaaaaaaa, s-a trezit baiatul la realitate. Cand? Tarziu se pare, dar s-a trezit! Cunoscandu-l pe Avraam sau cel putin recunoscandu-l, se pare ca acest om bogat a avut ceva ceva contact cu viata Partiarhilor si cunostea voia lui Dumnezeu cu privire la oameni, insa nu a tinut cont de ea...

Cati au astazi contact cu Evanghelia lui Cristos si cati nu o da la o parte? Cat de nepasator sa fi macar sa asculti un om atunci cand iti vorbeste despre Creatorul tau?

Raspunsul vine imediat: Avraam a răspuns: „Au pe Moise şi pe proroci; să asculte de ei."

Si imi imaginez cum se gandea el : "Well poi si eu am avut pe proroci si am am avut si pe Moise, si ... :-S tot nu am crezut. "

 Te intreb: Nu te regasesti si tu cam in aceeasi situatie cu a celui ce acum regreta ca nu a cautat si nu a crezut? Cati oameni care sunt langa tine ti au vorbit despre lucrurile ce privesc viata de dupa moarte si ai trecut cu vederea?

 Si acum baiatul insista...  „Nu, părinte Avraame”, a zis el, „ci dacă se va duce la ei cineva din morţi, se vor pocăi.”

Raspunsul se pare ca ii inchide gura...  Şi Avraam i-a răspuns: „Dacă nu ascultă pe Moise şi pe proroci, nu vor crede nici chiar dacă ar învia cineva din morţi.”

In ultimul timp majoritatea persoanelor carora le am marturisit despre credinta mea, mi au zis : Apoi cine stie cum e pe lumea cealalta, ce a venit cineva sa imi spuna, daca o sa vina vreunu sa stii ca eu din momentul acela "ma pocaiesc". Sunt sigur ca intelegeti de ce am pus intre ghilimele.
Tu nu spui tot astfel? Daca cineva de dincolo vine, si o sa invie vreunul atunci o sa imi schimb viata? De ce nu ti o schimbi de acum?

"Eh eu mi am schimbat viata de cand am fost botezat si nasa mea a spus pentru mine ca se leapada de Satana." [ Dar vai ce sa lepadat ca de cand a iesit din biserica numai cu Dracu` in gura este si umbla numai pe la casa lui si numai in curvii ] "Dar nu e problema asta eu sunt botezat."

Ei bine "Nu ştiţi că prietenia lumii este vrăjmăşie cu Dumnezeu? Aşa că cine vrea să fie prieten cu lumea se face vrăjmaş cu Dumnezeu." Iacov capitolul 4. Deci scumpa ta nasa este si ea in vrasmasie cu Dumnezeu, si cum poate da cineva binecuvantarea lui Dumnezeu daca este in vrasmasie cu Dansu` ?

Deci prietene tu nu te pocaiesti nici daca iti spune Biblia Cuvantul lui Dumnezeu ca trebuie sa o faci si atati oameni, cu atat mai mult vei nega un cuvant din gura celui inviat. Probabil ca o sa fie 4 5 saptamani ceva uluitor, dupa care ... fleosc... intram in rutina.

Imi imaginez ce chin, cate regrete a avut acest bogat privind la cei care inca mai erau in viata ( fratii lui ) privind la felul in care isi traiau viata in neascultare de proroci (mesagerii lui Dumnezeu in timpurile acelea).

De cine vei asculta de acum in colo? Oh, nu imi spune ca de Justin Bieber...

Alege astazi prietene sa cauti cele vesnice. Alege astazi sa ceri de la Dumnezeu o viata schimbata. Alege sa asculti atunci cand ti se vorbeste despre cele sfinte. Alege sa cauti mai mult. Alege sa traiesti pentru Cer.

Nu vreau ca pentru tine sa fie prea tarziu si sa apuci sa vezi pedeapsa pregatita celor ce nu traiesc cu Dumnezeu. Gerhard Maier spune:

" Ce face lumea de azi cu privire la aceasta zguduitoare marturie din Luca? Ea discuta despre pace, dragoste, ocrotirea mediului, despre supravietuirea omenirii si despre o planeta locuibila pentru generatiile viitoare, intervine, isi da silinta- si pastreaza tacerea despre iadul mult mai groaznic care urmeaza dupa moarte pentru cei care mor in faradelege"

cam asa e ne preocupam de extraterestri, de Lady Gaga de care cu cine s-a mai combinat in showbizz, cine unde si a mai pus silicoane, prin ce cluburi se mai disreaza Radu Mazare si apoi... murim in regrete...

N Iorga spunea: "Omul pierde in viata ani , iar la moarte cerseste o clipa."  O sa ajungi si tu sa o cersesti?

Auzi cica "viata e scurta, dar grozav de lunga e ziua"( O. Goga ) deci ai timp astazi sa alegi, pana nu o sa fie prea tarziu.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu